Programování – podmínky, postavy a události – práce v prostředí Scratch
(RVP) Algoritmizace a programování
- Opakování s podmínkou
- Události, vstupy
- Objekty a komunikace mezi nimi
Modelování pomocí grafů a schémat
(RVP) Data, informace a modelování
- Standardizovaná schémata a modely
- Ohodnocené grafy, minimální cesta grafu, kostra grafu
- Orientované grafy, automaty
- Modely, paralelní činnost
Programování – podmínky, postavy a události – práce v prostředí Scratch
(RVP) Algoritmizace a programování
- Větvení programu, rozhodování
- Grafický výstup, souřadnice
- Podprogramy s parametry
- Proměnné
Počítače
(RVP) Digitální technologie
- Datové a programové soubory a jejich asociace v operačním systému
- Správa souborů, struktura složek
- Instalace aplikací
- Domácí a školní počítačová síť
- Fungování a služby internetu
- Princip e-mailu
- Metody zabezpečení přístupu k datům
- Role a jejich přístupová práva (vidět obsah, číst obsah, měnit obsah, měnit práva)
- Postup při řešení problému s digitálním zařízením (např. nepropojení, program bez odezvy, špatné nastavení, hlášení / dialogová okna)