Programování – podmínky, postavy a události – práce v prostředí Scratch

(RVP) Algoritmizace a programování

  • Opakování s podmínkou
  • Události, vstupy
  • Objekty a komunikace mezi nimi

Modelování pomocí grafů a schémat

(RVP) Data, informace a modelování

  • Standardizovaná schémata a modely
  • Ohodnocené grafy, minimální cesta grafu, kostra grafu
  • Orientované grafy, automaty
  • Modely, paralelní činnost

Programování – podmínky, postavy a události – práce v prostředí Scratch

(RVP) Algoritmizace a programování

  • Větvení programu, rozhodování
  • Grafický výstup, souřadnice
  • Podprogramy s parametry
  • Proměnné

Počítače

(RVP) Digitální technologie

  • Datové a programové soubory a jejich asociace v operačním systému
  • Správa souborů, struktura složek
  • Instalace aplikací
  • Domácí a školní počítačová síť
  • Fungování a služby internetu
  • Princip e-mailu
  • Metody zabezpečení přístupu k datům
  • Role a jejich přístupová práva (vidět obsah, číst obsah, měnit obsah, měnit práva)
  • Postup při řešení problému s digitálním zařízením (např. nepropojení, program bez odezvy, špatné nastavení, hlášení / dialogová okna)