Tento předmět vyučujeme na malém gymnáziu ve všech ročnících po jedné vyučující hodině týdně (dle revize RVP ZV). Dále nově od školního roku (tj. 2023/24) i na velkém gymnáziu (v letošním školním roce pro třídu kvinta, sexta a 1. G, 2. G) po dvou hodinách týdně (dle revize RVP GV).
V předmět informatika se snažíme dávat prostor všem žákům v porozumění tomu, jak funguje počítač a informační systémy. Zabývá se automatizací, programováním, optimalizací činností, reprezentací dat v počítači, kódováním a modely popisujícími reálnou situaci nebo problém. Dává prostor pro praktické aktivní činnosti a tvořivé učení se objevováním, spoluprací, řešením problémů, projektovou činností. Pomáhá porozumět světu z pohledu informatiky jako vědní disciplíny, s jejímiž základy seznamuje.
Ve vyšších ročnících jsme zachovali některé oblasti z praktických činností, které jsou úzce provázány s výukou informatiky (jako např. práce s textem a s počítačovou grafikou, prezentování informací, vizualizací dat za pomocí tabulek a grafů) a pomáhají tak naplňovat klíčovou digitální kompetenci.
Z oblasti programování využíváme blokového prostředí Scratch (pro nižší gymnaziální ročníky) a jazyka Python (pro vyšší gymnaziální ročníky).
Dále výukou podporujeme technické směřování rozvoje žáka, proto jsou do ní zařazeny základy robotiky jako aplikovaná oblast, která propojuje informatiku a programování s technikou. Pro nižší gymnaziální ročníky vyučujeme robotiku za pomocí stavebnice LEGO® Education SPIKE™ a pro vyšší gymnaziální ročníky pak robotickou stavebnici Micro:bit.
Vyučující
Mgr. Michal Malý
Mgr. Jana Žižková