GYMNÁZIUM A STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ KUMBURSKÁ 740, 509 01 NOVÁ PAKA
Kritéria hodnocení profilové části maturitní zkoušky 2024
Kritéria pro hodnocení zkoušky a jejich částí před zkušební maturitní komisí v profilové části maturitní zkoušky navrhuje ředitel v souladu se zněním § 79 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění a § 24 vyhlášky č 177/2009, o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, v platném znění.
A1 Hodnocení písemné práce z českého jazyka a literatury
Písemná práce trvá 120 minut a minimální rozsah je 250 slov.
body | známka |
30 – 27 | 1 |
26 – 22 | 2 |
21 – 17 | 3 |
16 – 12 | 4 |
11 – 0 | 5 |
A2 Hodnocení ústní zkoušky z českého jazyka a literatury
body | známka |
28 – 26 | 1 |
25 – 22 | 2 |
21 – 17 | 3 |
16 – 13 | 4 |
12 – 0 | 5 |
A Celkové hodnocení zkoušky z českého jazyka a literatury
Z celkového hodnocení zkoušky tvoří hodnocení písemné práce 40% a hodnocení ústní zkoušky 60%.
ÚZ | PP | Přepočet = (ÚZ x 3 + PP x 2) : 5 | Výsledná známka |
1 | 1 | 1 | 1 |
1 | 2 | 1,4 | 1 |
1 | 3 | 1,8 | 2 |
1 | 4 | 2,2 | 2 |
2 | 1 | 1,6 | 2 |
2 | 2 | 2 | 2 |
2 | 3 | 2,4 | 2 |
2 | 4 | 2,8 | 3 |
3 | 1 | 2,2 | 2 |
3 | 2 | 2,6 | 3 |
3 | 3 | 3 | 3 |
3 | 4 | 3,4 | 3 |
4 | 1 | 2,8 | 3 |
4 | 2 | 3,2 | 3 |
4 | 3 | 3,6 | 4 |
4 | 4 | 4 | 4 |
B1 Hodnocení písemné práce z anglického jazyka
Písemná práce trvá 80 minut a minimální rozsah je 200 slov.
body | známka |
36 – 32 | 1 |
31 – 27 | 2 |
26 – 22 | 3 |
21 – 17 | 4 |
16 – 0 | 5 |
B2 Hodnocení ústní zkoušky z anglického jazyka
body | známka |
39 – 34 | 1 |
33 – 28 | 2 |
27 – 22 | 3 |
21 – 16 | 4 |
15 – 0 | 5 |
B Celkové hodnocení zkoušky z anglického jazyka
Z celkového hodnocení zkoušky tvoří hodnocení písemné práce 40% a hodnocení ústní zkoušky 60%.
ÚZ | PP | Přepočet = (ÚZ x 3 + PP x 2) : 5 | Výsledná známka |
1 | 1 | 1 | 1 |
1 | 2 | 1,4 | 1 |
1 | 3 | 1,8 | 2 |
1 | 4 | 2,2 | 2 |
2 | 1 | 1,6 | 2 |
2 | 2 | 2 | 2 |
2 | 3 | 2,4 | 2 |
2 | 4 | 2,8 | 3 |
3 | 1 | 2,2 | 2 |
3 | 2 | 2,6 | 3 |
3 | 3 | 3 | 3 |
3 | 4 | 3,4 | 3 |
4 | 1 | 2,8 | 3 |
4 | 2 | 3,2 | 3 |
4 | 3 | 3,6 | 4 |
4 | 4 | 4 | 4 |
Z každé dílčí zkoušky (A1, A2, B1, B2) musí žák dosáhnout minimálně hodnocení „dostatečný“. V případě hodnocení „nedostatečný“ opakuje danou dílčí zkoušku.
C Hodnocení ústní části profilové zkoušky
Hodnocení zkoušky ze zkušebního předmětu se provádí podle klasifikační stupnice:
Stupeň 1 – výborný
Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti uceleně, přesně a chápe vztahy mezi nimi. Pohotově vykonává požadované intelektuální činnosti. Samostatně
a tvořivě uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti při řešení teoretických i praktických úkolů a při hodnocení jevů a zákonitostí. Myslí logicky správně, zřetelně se u něj projevuje samostatnost a tvořivost. Jeho ústní projev je správný, přesný a výstižný.
Stupeň 2 – chvalitebný
Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti v podstatě uceleně, přesně a úplně. Pohotově vykonává požadované intelektuální činnosti. Samostatně, resp. dle menších podnětů učitele uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti při řešení úkolů a při hodnocení jevů a zákonitostí. Myslí správně, v jeho myšlení se projevuje logika a tvořivost. Ústní projev má menší nedostatky ve správnosti, přesnosti a výstižnosti.
Stupeň 3 – dobrý
Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných poznatků, faktů, pojmů, definic a zákonitostí nepodstatné mezery. Při vykonávání požadovaných intelektuálních činností projevuje nedostatky. Podstatnější nepřesnosti a chyby dovede za pomoci učitele korigovat. V uplatňování osvojovaných poznatků a dovedností při řešení teoretických
a praktických úkolů se dopouští chyb. Uplatňuje poznatky a provádí hodnocení jevů dle podnětů učitele. Jeho myšlení je vcelku správné, ale málo tvořivé, v jeho logice se vyskytují chyby. V ústním projevu má nedostatky ve správnosti, přesnosti a výstižnosti.
Stupeň 4 – dostatečný
Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných poznatků závažné mezery. Je málo pohotový, má větší nedostatky. V uplatňování osvojených poznatků a dovedností při řešení teoretických a praktických úkolů se vyskytují závažné chyby. Při využívání poznatků pro hodnocení jevů je nesamostatný. V logice myšlení se vyskytují závažné chyby, myšlení není tvořivé. Jeho ústní projev má vážné nedostatky ve správnosti, přesnosti a výstižnosti.
Stupeň 5 – nedostatečný
Žák si požadované poznatky neosvojil uceleně, přesně a úplně, má v nich závažné a značné mezery. Jeho dovednost vykonávat požadované intelektuální činnosti má velmi podstatné nedostatky. V uplatňování osvojených vědomostí a dovedností při řešení teoretických
a praktických úkolů se vyskytují závažné chyby. Při hodnocení jevů a zákonitostí nedovede své vědomosti uplatnit ani s podněty učitele. Neprojevuje samostatnost v myšlení, vyskytují se u něho časté logické nedostatky. V ústním projevu má závažné nedostatky ve správnosti, přesnosti i výstižnosti.
D Hodnocení praktické části profilové zkoušky
Hudební výchova max. 4 body
Výtvarná výchova max. 4 body
Tělesná výchova max. 4 body
známka | body |
1 | 4 |
2 | 3 |
3 | 2 |
4 | 1 |
5 | 0 |
Do celkového hodnocení se započítávají body z jednotlivých zkoušek.
body | celkový prospěch |
12 – 10 | výborný |
9 – 8 | chvalitebný |
7 – 6 | dobrý |
5 – 3 | dostatečný |
2 – 0 | nedostatečný |
Dosáhne-li žák v jednotlivé zkoušce 0 bodů, v dané zkoušce neprospěl a je i v celkovém hodnocení praktické maturitní zkoušky hodnocen stupněm 5 – nedostatečný. Žák koná praktickou maturitní zkoušku v opravném maturitním termínu pouze v té části, ve které byl v řádném termínu neúspěšný.
Mgr. Pavel Matějovský
ředitel školy