Rodinné školní kolo Biologické olympiády

Dne 9. 2. učebna 39 opět důstojně posloužila jako místo pro uskutečnění školního kola
Biologické olympiády. Poměřit biologické znalosti a dovednosti nebo jen obhlédnout terén přišli jak
již stálí žáci, tak i úplní nováčci. Za školním kolem se skrývaly časově i obsahově náročné úkoly.
V kategorii D obsadila první místo Eliška Horáková (sekunda), v kategorii C pak Martin Kalenský
(tercie)
. V kategorii B o den později (10. 2.) zvítězil Vojtěch Hodula (sexta).


Velké poděkování patří i paní učitelce Lorenzové za trpělivou a pečlivou přípravu chemikálií
k olympiádě a paní učitelce Žižkové za získání biologického materiálu v takto „nepříznivém“ počasí.

A proč rodinné? Odpověď na tuto otázku a více se dozvíte z následujících dojmů Marianky
Horákové, která se zúčastnila olympiády první den:

Dne 9.2.2023 se v učebně č. 39 uskutečnilo školní kolo 57. ročníku Biologické olympiády
kategorie C a D. Počet účastníků se rovnal přesně třem žákům. Byli to Eliška Horáková ze sekundy,
Martin Kalenský z tercie a Mariana Horáková z kvarty (já) pod vedením paní učitelky Pavlíny Kuželové.
Začali jsme laboratorní prací. Paní učitelka nám rozdala pomůcky a začali jsme. V učebně bylo ticho,
které v jednu chvíli přerušilo několik ran paličkou, když se Eliška snažila rozbít pecku švestky.
Zkoumala a popisovala různá ovoce a jejich „vnitřnosti“. Já s Martinem jsme zatím „pitvali“ naklíčená
semínka jednoděložných a dvouděložných rostlin. Konkrétně kočičí trávu a hrách. Do dvaceti minut
jsme měli všichni hotovo, což paní učitelku velmi překvapilo a pro jistotu zkontrolovala čas, který
jsme na to měli. O přestávce jsme snědli ovoce, které Elišce zbylo z laborky. Následovalo poznávání
rostlin a živočichů. Objevil se zádrhel, protože z prezentace zmizela jedna rostlina. Paní učitelka to
rychle napravila a zbytek poznávání jsme dokončili bez problémů. Udělali jsme si velkou přestávku a
následně nám začala poslední část. Test. Test byl vytvořen na základě informací z textů, které byly na
stránkách Biologické olympiády. Po chvíli nás vyrušil pan učitel Dočekal, který si myslel, že v této
učebně učí. Když nám vypršel čas, paní učitelka nám testy vybrala a začala je opravovat. My jsme
zatím měli volno, které jsme mohli využít, jak jsme chtěli. Paní učitelka nakonec vyhlásila vítěze. Byla
to opravdu zábava a jsem ráda, že jsem se toho zúčastnila.

Mgr. Pavlína Kuželová