V neděli 11. 6. odpoledne se třída tercie vydala vlakem na dlouhou cestu směr Teplice nad Metují, kde jsme měli zajištěné ubytování v kempu Kamenec. Po 4 přestupech jsme zdárně kolem 18. hodiny večer dorazili do kempu, kde jsme bleskově obsadili chatky, terciáni vybalili buřty a na ohýnku opekli. Zbytek dne se věnovali míčovým hrám nebo průzkumu kempu.

Druhý den nás čekal pěší výlet do Teplických skal, s tím, že 6 km trasa je krátká a že ještě někam zajdeme. Ve skalách bylo příjemně a ukázaly se nám nádherné scenérie včetně těch viděných z výšky vyhlídky. Jelikož jsme se dozvěděli, že za jedno vstupné můžeme projít Vlčí roklí i do Adršpašských skal, rozhodli jsme se toho využít. Terciáni nadšení nebyli, ale pod podmínkou, že zpět do kempu pojedeme vlakem, souhlasili. Nicméně vlak nám ujel a místo hodinového čekání na další jsme přes protest třídy a s notným úplatkem (čokoláda) vyrazili pěšky do kempu. Předpoklad, že budou unavení a tudíž v klidu odpočívat, nevyšel.

Třetí den příšerně brzo ráno (9 hod) jsme se i s batohy přesunuli za zastávku, odkud nám jel vlak do Broumova. Naším plánem bylo navštívit klášterní zahrady a samotný monumentální klášter. Už od rána bylo od pohledu na oblohu jasné, že někdy během dne zmokneme, naštěstí to byla jen krátká sprška na broumovském náměstí, zrovna když si většina třídy vychutnávala zmrzlinu.

Klášter nás ohromil nejen svou velikostí, ale i historií, jež z tlustých zdí rozlehlé budovy čišela. Závěr prohlídky asi nikdy nezapomeneme, průvodce nás totiž zavedl do monumentální lodi barokního kostela s gotickými rozměry, to jsme až skoro zapomněli dýchat.

Cestou zpět jsme ve vlaku dojedli své i cizí zásoby jídla a už se moc těšili na sprchu, něco teplého k jídlu a vydatný spánek ve vlastní posteli.