My učitelé nemáme dobrou pověst. Když už se nesnažíme nachytat studenty na švestkách, radujeme se z jejich neúspěchu (proč jinak bychom ty pětky dávali?), dokážeme zaútočit i na místech, kde to člověk skoro nečeká. 

A ani já, učitelka Vlasta Drábková, nejsem výjimka. Nejen že se nyní budu chlubit prací svých studentů a kolegů, budu taky zkoušet vás, čtenáře, zda si poradíte s anglickými texty našich kvartánů. Navíc si ještě budu myslet, kdovíjak není celý můj nápad originální. 

Takhle vypadal jeden z textů, které během naší hodiny angličtiny sepsali kvartáni o svém výletu do židovské Prahy:

My excursion

We were in Prague with my class on Wednesday 20th October. We were in Jewish ghetto, a synagogue and a Jewish cemetery. We learned something about Jewish culture, their lifestyle and something about antisemitism. We travelled there by train and by metro. For me it was interesting, and I learned something new. After the education part we went to Venceslaus Square and there we had 3 hours of free time. We went to McDonalds´s and KFC and some stores. That was the most funny part of the trip. I hope we will go to another similar trip with my class.

autor: Michal Ježek, kvarta

Tak co? Dobrý? Máte trpělivost na několik dalších vět, které stojí za přečtení? Tady jsou:

I was glad that it was sunny and hot because I don´t like cold.

autorka: Ema Hobzová, kvarta

… Then we went to the Jewish cemetery with 13,000 people under the dirt.

autor: Samuel Najman, kvarta

We went to Prague Jewish ghetto because it is interesting and many of us, including me, have not been there yet.

autor: Matěj Kracík, kvarta

Všimli jste si bezchybně užitého předpřítomného času? Umíte ho taky používat?

My impression is really mixed: Something is really sad, but it is really interesting too. Most enjoyable part was in an Old-New synagogue because we learned about Jewish lifestyle and history.

autorka: Šárka Havelková, kvarta

I really enjoyed it … and these things are definitely my cup of tea.

autorka: Michaela Janoušková, kvarta

Škoda, že rozsah tohoto příspěvku začíná zavánět délkou metodického pokynu MŠMT. Jak znovu pročítám práce všech svých svěřenců, je mi líto, že je čas končit. Mám ale taky radost: mí svěřenci jsou šikovní a mí kolegové jsou parťáci, o jejichž práci se můžu opřít. Kvartáni, Martino, Marto, Michale, díky.